komen pena warisan FB

ni pulak aku jumpa dalam facebook PENA WARISAN ENTERPRISE...

WAH... cite ni aku bace mmg x bley benti ah... bkn ape...ssh la nk dpt cari novel yg kaw2 best nowadays...slalu dpt yg xcapai tahap ku jek...hehe

dhiya zafira ni mmg ske buat pembace tertanye2 la... dy buat cite tergantung, pastu dy explen after that... mmg byk ah dy buat cmtu....cite ni stok2 cite love+thriller ah... mmg seswai utk zmn skrg pnye taste...

cite ni mengenai spsg anak yatim piatu kembar lelaki n perempuan name najmi n afi... najmi ni askar n jadi perisik utk angkatan tentera malaysia yg nk siasat kes cubaan menggulingkan sistem beraja 1 negeri ni... tapi kantoi... passtu dy di seksa dgn kejam smpai dy hilang ingatan supaya ape yg dy spy slame ni dy lupe...n pastu dy di set kan utk bunuh adik dy sndiri (afi) sbb afi ade sikit maklumat mengenai kes tu...

utk menyelamatkan afi, besfren si najmi ni (komando jugak) name rif, ditugaskan utk mengawal afi 24 jam... mmg byk kali la cubaan nk bunuh afi ni... kesian pon ade gak... dah le sebatang kare... pastu kne guard 24 jam...ade org nk bunuh lagi...huhu... tmbh parah lagi sbb jiran2 dok kol jabatan pencegah maksiat sbb si rif ni slalu msk umah dy....

so, nk sng... derang pon terpakse kawen....n biase la... cite2 org kawen ni mmg best pon utk dibace... hahaha.... tros trang... puas hati beb bace cite ni... tmbh2 la dgn imaginasi aku ni yg kuat... dok terbayang2 time rif dgn gaya komandonye utk selesaikan misi menyelamatkan afi dlm ms 2 minit, bwk afi terjun apartment 10 tingkat dgn care rappelling mlm2 bute....fuh.. mcm mission impossible pon ade..... n ayat yg paling xbley blah dr rif bile si afi ni melawan2..

"Afi, kalau tgn ko bgrk skali lagi, kau kna ngn aku. ade 2 pilihan skrg ni. sama ada ko pakai body harnes ni dan turun dgn aku atau aku campak ko ke bwh. Mana 1 ko nak?"
gelak guling2 aku bile afi kne terjun dlm keadaan pakai seluar tido gmbr Popeye byk2 ...hahaha....
so, aku bagi cite ni 4.5 out of 5 star lah!!!! haha

0 comments:



Post a Comment